Jakie wybrać oświetlenie do roweru
Obecnie do kupienia jest kilkanaście różnego rodzaju i różnego typu świateł do roweru. Te najbardziej tradycyjne czyli na dynama wychodzą już z mody.
Najlepsze wydają się światła na baterię bez żarówkowe, a za to diodowe. O ile chcemy nie mieć oporów toczenia w kołach rowerowych. Jeśli natomiast potrzebujemy czegoś niezawodnego – zdecydowanie te na dynamo z piasty i z mocną diodą będzie najlepszym rozwiązaniem.
Długość świecenia takiej lampki na bateriach wynosi około 100 godzin ciągłej pracy – a jest to bardzo długo. Awaryjność tego typu sprzętu równa się praktycznie zero, gdyż nie jest on skomplikowany.
Dzięki zastosowaniu diod energia wolno się wytraca a sama zaś lampka świeci zdecydowanie mocniej, więc i jest lepiej widoczna.
Lampki tego typu powinny posiadać jak największą ilość diod świecących. 8 w zupełności wystarcza na przód światła białego a na tył 4 diody czerwonego. Lampka powinna mieć możliwość pulsowania to znaczy mrugania.
Taki styl zwiększa dodatkowo widoczność nawet zmęczonych kierowców innych pojazdów. Cena takiego sprzętu jest stosunkowo niska.
Największym plusem tego sprzętu jest mała cena i to że się on nie psuje. Jednakże trzeba liczyć także się z tym że ma to i słabe strony, stroną słabą jest bez wątpienia fakt że typowe światło diodowe do roweru nie daje dobrego oświetlenia na drogę.
Chodzi tutaj o to że diody świecą bardzo wyraziście i jasno ale jest to światło zimne i nie mające słupa światła rzucającego na nawierzchnię.
Przykładowo są to doskonałe światła na jazdę po mieście szosami gdzie są lampy lub jest choć odrobina światła wystarczającego do widzenia nawierzchni drogi. W przypadku diod i jeździe gdzieś daleko poza miasto tam gdzie jest zupełnie ciemno nocą może być problem z dobrym dostrzeżeniem drogi – światło nie daje dużej poświaty.
Mowa o typowych zwykłych diodach. Istnieją jednak też lampki rowerowe na jedną bardzo silną diodę. Diody nowoczesne dają bardzo mocne światło o długim słupie oświetlenia. Ich wadą jest bardzo szybkie zużywanie baterii.
W rowerach gdzie wyjeżdżamy w dalszą trasę nie znanymi sobie drogami na pewno najlepsze jest tradycyjne zastosowanie świateł rowerowych – ale w przypadku znanych sobie tras lub rzadkich wyjazdów światła diodowe są najlepszym rozwiązaniem i najbardziej funkcjonalnym.
Przykładowo zdjęcie lampki rowerowej i wykorzystanie jej jako światła do zobaczenia czegoś z bliska.
Plastyk z jakiego wykonane są światła także jest bardzo istotny, nie powinien być on cienki i twardy, czyli kruchy – lecz grubszy i bardziej sprężysty. Inaczej przy wywrotce na pewno się połamie lub nawet od samej jazdy i wstrząsów mocowania nie wytrzymają naprężenia. Zapraszamy do pozostałych artykułów.